Perşembe, Ağustos 25, 2022

Dünyanın en güzel romanı

Bu romanı okuduğumda on ya da on iki yaşımda falandım, büyülenmiştim, bir gün böyle bir roman yazabilir miyim diye hayal kurduğumu hatırlıyorum. İçinde hayranlık, güvensizlik, taklit etme arzusu ve yazma iştahı olan bir hayaldi. 

Bilenler çıkacaktır, Baskan Yayınları, Fransızcadan tercüme edilen 10-15 yaş arasına hitap eden romanlar yayımlardı, iyi basılan, göz alıcı ilüstrasyonlar içeren hemen hepsi kolay okunan sürprizli, tempolu, aksiyon devamlılığı olan hikayelerdi, okurken çok heyecanlanır, bir iki günde çarçabuk bitirirdim. 

Yıllar sonra kitabı hatırladım ve bu defa satın aldım, geçen haftalarda da tekrar okudum. Langelot, Fransız İstihbaratında çalışan gencecik bir çaylak ajandı, bu serüveninde hainlikle suçlanıyor ve türlü badirelerden geçerek kurtuluyordu. Aklımda kalan büyük bir çaresizlik içinde kalmasıydı. Tekrar okuduğumda o kadar da sıkışmadığını fark ettim, demek ki o yaşta bana o kadarı bile yetmişti. Okur olarak kahraman ne kadar çok sıkışırsa o kadar iyi hikaye olur fikrimin temelini bu romana borçlu olabilirim.  

 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails