Perşembe, Temmuz 22, 2021

Mezarlarınıza bir pulp bırakacağım

On dokuz ya da yirmi yaşımda Boris Vian'ı keşfettim, daha doğrusu onun mahlasla yazdığı "pulp" romanları...Vernon Sullivan ismiyle hafif erotik, hafif sert ve frapan nitelikli kolay okunan serüven romanları yazmıştı Vian... Kendisinden bekleneceği gibi oyun oynuyor, türün klişelerini tersyüz ediyordu. Örneğin Günlerin Köpüğü'nü okuduğumda şaşırmıştım, daha başka bir üslubu vardı, sanat ve edebiyat iddiası taşıyordu. 

O yaşlardaki ilgilerimden olabilir, Vernon Sullivan'ı daha çok sevmiştim. Tam o havada, tıpkı Vian gibi mahlas kullanarak bir roman bile yazdım. Neil Sedaka diye bir müzisyen vardır, mahlas diye kendime onun adını seçmiştim, hani Vian gibi Amerikanvari olacağım ya, onun yaptığı şarkıları andıran bir pulp estetiği denemiştim. Geçmiş zaman...

Görsel, yakınlardan çıkan aynı isimli romanın grafik roman uyarlaması... Kötü diyemem (kötü derken vasatlığı kastediyorum) ama daha iddialı bir çalışma bekliyordum, bir ölçü varsa, yazıya çok yüklenmişler, o ölçüyü aşmışlar, romanın anlatıcısını sanki daha az katmalıymışlar işin içine... 

Arada sorarlardı, hangi yazar çizgi romana uyarlanabilir diye... "Tabii ki Jules Verne" derdim gülerek... eklerdim "ve tabii ki Mösyö Vernon"... 

Haliyle her roman ve öykü uyarlanabilir çizgi romana... ama kimi yazar daha uyumludur...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails