Perşembe, Temmuz 01, 2021

Geçer


Bir ara, geçim derdiyle, bir özel üniversitede ders veriyordum, 2008 filan olmalı. Konuşuyorum, öğrencilerin bir kısmı ne desem yazıyorlar, dikkatimi çekti, Özal diyorum, kalemler oynuyor. Sonra anladım ki çocuklar Özal kim bilmiyorlar, yaşları itibarıyla görmemişler ki onu, benim herkes nasıl olsa biliyor diye öylesine anlattığım bir isim , sınav sorusu olabilir endişesiyle defterlere geçiriliyordu.

ANAP, 1991 yılında iktidarını devretmişti de Limon o günlerde yukarıdaki kapağı yayımlamıştı. Şimdi tarihi vesika oldu, kim kimdi, ne olmuştu, unutuldu gitti, anca işte yaşlılar aramızda laf çeviriyoruz. Ne çok konuşulurdu rüşvetti, ihaleydi, bankaydı, vergi kaçırmaydı...

Bizim için yeni değil bu hikayeler. Para konuşturur denir ya...İlla ki konuşturuyor.

Geçer bugünler diyenlere "geçmiyor" işte filan da diyoruz... Eskilere bakınca daha iyi anlıyorum, aynı dönemler değil, aynı insanlar değil ama hakkaten geçiyor...

Onmuş babanın gün yüzü görmüş bebeleri değiliz ya... Çeke sündüre gidiyoruz ama geçiyor, geçecek. İlkokuldayken 1'den 5'e kadar notlar vardı. Pekiyi (5), İyi (4), Orta (3), Geçer (2), Kaldı (1) olurdu... Geçer dediğim öyle geçer yani...Muhabbetle



Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails