Pazar, Ocak 03, 2021

Seyrüsefer Defteri En İyiler 2020

Her ay seyrettiğim ve Seyrüsefer Defteri adı altında blogta listelediğim filmlerden her yıl başında bir "en iyiler" derlemesi çıkarıyorum. Ve her yıl olduğu gibi, listeyle birlikte meramımı yineliyorum. Kendimi bir eleştirmen ya da seçici olarak görmüyorum. Kendi ilgilerinin peşinde yaşayan, kaçan ve sığınan, gezinen biriyim. Sinema literatürünü okumuyor ve izlemiyorum. Bu o literatürü ve emek verenleri hafifsediğim, yok saydığım anlamına gelmesin.

Takip etmiyorum derken, bir şeyi seyrederken ve seçerken kendimi çok belirlemek (ve etkilenmek) istemiyorum. Sonuçta filmler ve diziler hakkında pek bir bilgim olmuyor, sinema yayınlarını takip etmiyorum, sinefilleri okumuyorum. Eğer onlar benim hayatıma dahil olmazlarsa sinefil tanımaya çalışmıyorum. Ne kadar az bilgiye sahip olursam o kadar çok hoşuma gidiyor. Tabii şu da var, öyle bir hayat yaşıyoruz ki, bir filmden veya bir diziden haberdar olmamak çok zor  olabiliyor. Bazen bir yönetmeni, senaristi ya da bir başka çalışanın yeni işini bekliyor ve merak edebiliyorsunuz. Bütün bunlara rağmen dışarıda kalmaya uğraşıyorum demek daha doğru…

Aşağıdaki liste güncel ve yılın yeni filmleri gibi düşünülmemeli… Bunlar bana çarpan veya merak ettiğim için seyrettiğim işler…Dizilere yine çok girmedim ama bu sene Perry Mason ve Undoing’i beğendiğimi ekleyeyim. 

1917 (2019) 
Bohemian Rhapsody (2018)  
Brothers (2009)
Jojo Rabbit (2019)
La Belle Epoque (2019)
L'insulte  (2017) 
Loving (2016)
Ma Rainey's Black Bottom (2020) 
Mank (2020)
Martin Eden (2019)
Motherless Brooklyn (2019) 
Nan fang che zhan de ju hui (2019) 
Neds (2010) 
Om det Oandliga  (2019)
Papicha  (2019)
Salinui Chueok (2003)
Somersault (2004)
The Apartment (1960) 
The Burnt Orange Heresy (2019)
The Deadly Affair (1967)
The Painted Bird (2019) 
The Vanishing (2018)
True History of the Kelly Gang (2019)
Waiting for the Barbarians (2019) 
Who's Afraid of Virginia Woolf (1966) 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails