Salı, Ekim 03, 2017

Antallaa'da Twerk


Deniz gösterdi, kıkırdayarak, Antalyalı biri, sosyal medyada paylaşmış. Serik'teki bir düğüne iki dansçı çağrılmış, gelin ve damatla birlikte dans ediyorlar, etraftakiler telefonla kaydediyor şu bu... Alttaki yorumlara baktım, damadın gözlük takmasından, gelinin kızları görünce suratı sallamasından, dansçı kızların twerk yapmasından, of ulan oflardan bahseden bi dünya şey yazılmış.

Böyle şeyler bana ilginç geldiği, hele yaşadığımız zamanlarda daha da garip göründüğü için bu tür videoları saklıyorum. Anadolu'da olmaz/olur filan gibi ahlakçı, ihyacı, kostaklanan lafları güzel palavralar olarak ayrıca ilginç buluyorum. Onları da topluyorum.

Deniz de ilgimi çekeceğini bildiğinden gösterdi zaten.

Akşam linkteki videoya dikkat kesilince şunu fark ettim. Burası Serik değildi, Romanya'da çekilmiş bir videonun üstüne Türkçe müzik döşenmişti. Dans eden kızlar, Romanya'nın ulusal şöhretli güzel kızlarındandı. Birinin adı Loredana Chivu diğerininki Denisa Despa'ydı filan. Bizde tanınan Ciguli gibi bir şarkıcı olan Guta'nın söylediği şarkılara dans ediyor, düğün ahalisine gösteri yapıyorlardı. Biliyorsunuz bizde de dansöz oynatılırdı düğünlerde. Böyle bir sektör vardı, Romanya'da da varmış.

Şimdi Romanya'da çekilen bir videonun üstüne niye "erik dalı gevrektir" veya "Ankara havası" filan döşeniyor, durduk yere bu niye yapılıyor, şaka filan değil, ciddi ciddi neden uğraşılıyor derseniz... İnsanlar ilgi çekmek, "paylaşılmak", "konuşulmak", "favlanmak", "tivitlenmek" istiyorlar. Müzik oryantal olmasa, çiftelli olmasa bu kadar ilgi çekmeyeceklerinin farkındalar.

Görebildiğim kadarıyla böylesi bir yerlileştirmeyi en çok biz ve Araplar yapıyoruz. Oryantal müzikle twerk yapılması bize tuhaf gelmiyorsa artık, sanıyorum bu dönüştürülen videoların sayesinde. İnsanlar, yerlileştirmenin farkında olmadan seyrediyor ve "yok artık" nidalarıyla bu videoları konuşuyorlar. Yani başlangıçtaki katakulli normalleşiyor. Rumen dansçıların, roman havasıyla twerk yapması çok mu farklı diyebilirsiniz.

Popüler kültürün globalleşmesi, yaygınlaşırken normalleşmesi her zaman kolay tarif edilemiyor. Yerliler ve yabancılar her zaman karışıyor.

Popüler kültür bir aşuredir karşim.

Meraklısı için
link1
link2

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails