Pazartesi, Mart 18, 2019

Tabancalar














Aldger Relpa mahlasını kullanan Gerald Parel imzalı afişleri gördüm. Eski tarihli muhtemelen, ben yeni gördüm. Tabanca tanıtımı mı bu? Ters köşe mi yapılmış, o tabancaları kadınların ellerine tutuşturarak? Erkek aklının tabancaları ve kadınları birarada kullanma eğilimi vardır, erotik bulunduğu, o bakımdan ilgi gördüğü aşikar.  Hatta Parel, uyduruyorum, silah karşıtı bile olabilir, eline silah bile almamış olabilir ama istiflerken, klişeyi bilerek kullanmış, satıyor çünkü...Geçenlerde bizde de bir yayınevi, iktidarsız filan gibi bir başlıkla namlusu düşmüş-dik duramamış bir tabanca görseli kullandı kapağında. Yaptıklarını doğru bulmamıştım.

Fallik bir sembole başvurularak bir tezat kuruluyor. Duyuyorum, böylesi sahnelerde kadının aksiyonerliği meydan okuyucu ve progressive görülebiliyor. Bana öyle gelmiyor, eril dünyaya ait bir şeyin kullanımı o amaca hizmet edemez gibi görünüyor ama her insanın mesajı algılama biçimi farklı. Elinde çiçek olsa "kadınsı" mı olacaktı veya kaslı erkekler ellerinde papatyalar tutsa "gay romantizmi" mi diyecektik...Popüler kültürün işleyişi hiçbir zaman tek biçimli ilerlemiyor.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails