Pazar, Mayıs 18, 2014

Resimli Roman Nasıl Çizilir?




Dün ve bugün evi toparlarken buldum, Seksenli yılların ilk yarısından. Ali Recan, çizgi roman nasıl çizilir hakkında bir şeyler yazmıştı. Bu yazıyı evire çevire okuduğumu hatırlıyorum, ayrıca saklamışım mesela. Sonradan kendisiyle de tanıştım, Allah rahmet eylesin, tanıdığım en neşeli dolandırıcılardan biriydi. Çizgi romanın sanat olduğuna filan da inanmazdı, paraya bakalım derdi.

Bir ara Ankara'da, artık nasıl olduysa, Adnan Kahveci'nin danışmanı olmuştu, benim de Maliye'den bursum vardı, gidip tanışmıştım. Hâlâ hatırladıkça güldüğüm, insanı dolandırıcılıktan içeri sokacak, Bakanlıkta infial yaratacak projelerini anlatmıştı. Geçmiş gün, "yapmayın sakın Ali Bey" filan diyordum. Sonradan anladım ki hep bir para projesi var, uyduruyor, ballandırıyor, sallıyordu.

İnsan üzerinden zaman geçince başka türlü bakıyor; kopyacıydı, tüccardı, yalancıydı, sürekli borçluydu ve kandırıyordu ama ne bileyim, şu yazıya bakıp adama bir sempati duyduğumu hissettim. Çocukluğumda yeri olan biri oldu hep. Ali Abi diye üç dört kere mektup bile yazdım...Üç dört çizgi romanımı yayınladı vs vs...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails