Çarşamba, Temmuz 31, 2024

Çizgilere Derkenar 38

Sezgin Burak'ın bir reklam için yaptığı tasarım... Renkli olması istenmediğinden çini mürekkebini sulandırarak bir derinlik katmış resmine. Kaligrafi bana ilginç geldiği için bu orijinali satın aldım. Hatırlayanlar olacaktır, kaligrafi-güzel yazı işi meşakkatli olduğu için kırtasiyelerde letraset satılırdı, aydinger benzeri bir kağıt yüzeyde harfler ve çeşitli tipografik ögeler bulunurdu. O harfin ya da öğenin üstünü çiziktirdiğinizde, o harf ya da o öğe alttaki yazı yazılan kağıda geçerdi. Altmışlı yıllarda grafikerlerin yenilikçi buluşlarından biriydi, işlevseldi. Burak da letraset kullanarak reklamda öne çıkartılan unsurları yazıya dökmüş... 

Latif Demirci'nin daha önce hiç görmediğim bir kitap resimlemesine rastladım.  Müzisyenlere yönelik olarak üretilmiş bir çocuk şarkıları kitabına vinyetler çizmiş. Yazar çizer tayfası ebeveyn olduktan sonra çocukları için istisnai bir şeyler üretiyorlar gibi geliyor bana... Bu kitap da bana öyle bir heves ve iştahla yapılmış hissi verdi. 

Cilalı İbo'nun düğününden bir toplu hatıra fotoğrafı. Yeşilçam'ın ve altmışlı yılların eğlence dünyasından gençler-yaşıtlar yanyana mutluluk pozu vermişler. İlginç olan Altan Erbulak'ın yanındaki hanfendinin yüzünün karalanmış olması... Fotoğraf, kimler eliyle sahaflara düştü bilemiyorum ama bu karalamayı bir başka kadın yapmış gibi hissettim. Magazin yapıyorum...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails