Çarşamba, Ağustos 28, 2024

Alparslan

Geçen yıl yeni doğan erkek çocuklarına verilen isimlerle ilgili bir istatistik yapılmış, harita üzerinden illere göre dağılımı çıkartılmış...Kaynağı bilmiyorum, isimlerle ilgili dökümler yapan çalışmalar mevcut... 

Siz de fark edeceksiniz, hemen her yerde aileler Alparslan ismini tercih etmişler... Yaptığım işler nedeniyle ben de bakınmıştım bir ara, bana sorsalar "Eymen ve Asaf" isimlerinin popülerliğinden bahsederdim, Ali Asaf ve Ömer Asaf beni daha önce de şaşırtmıştı.

Ailelerin tercihleri önemli, çocuk gelecekle ilgili bir umuttur ve ona konulan isim, o umuta ilişkin bir projeksiyon misyonu taşır...Yani Alparslan isminin çokluğu ülkenin siyasi manzarasını özetliyor.

Diğer yandan, televizyonun artık izlenmediği söyleniyor ya, oysa isim seçimleri üzerinde beyazcamın etkisi hemen anlaşılıyor, demek ki, televizyon halen evin ortasında yaşıyormuş, kolaycı bir yorum yapılıyormuş.
 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails