Pazartesi, Aralık 06, 2021

Seyrüsefer Defteri 133-134

Donde Caben Dos (2021) çok hikayeli Latin-Easy denemesi, pek parlak sayılmaz (30 Kasım).++ Tengoku to jigoku (1963) Kurasowa klasiği, güzel ve kimi bakımlardan ilham verici bir suç hikayesi (29 Kasım).++ Cowboy Bebop animation Sea1 Ep.1, 2 ve 3’ü seyrettim (28 Kasım).++ Trapped Sea2 Ep.1 ve 2’yi seyrettim (27 Kasım).++ Cowboy Bebop Sea1 Ep.1 ve 2'yi seyrettim (26 Kasım).++ Las leyes de la frontera (2021) filmi bilmiyordum, Bolano hikayesi gibi dedim, pür dikkat seyrettim, meğer Javier Cercas uyarlamasıymış, polis ile baba'nın konuştuğu sahneye bayıldım, Netflix ortalamasının üzerinde güzel iş (25 Kasım). ++ Army of Thieves (2021) eğlenceli tipti, eğlenceyi uzatalım demişler, hikaye değil tip kalıyor akılda (24 Kasım).++ Forsaken (2015) sürprizi ve gerilimi olmayan bir hikaye, magazini çıkar, baba oğula hatırası var, bitti (23 Kasım). ++ Last Duel (2021) Rashomon tarzı, doğruluk-gerçeklik meselesi var, tekrarlar tempoyu düşürmüş, güzel sahneleri ve ilginç karakterleri var (22 Kasım).++ Red Notice (2021) Layt bir komedi avantür, oyuncu enerjisiyle yürümüş, dijital ekonomisinde üretilmiş. (21 Kasım) ++ Senaryo kampı (14-20 Kasım).++ No time to die (2021) hikaye dağınık, çat çutu zaten yapıyordunuz, e bir gerilimi olsaymış iyiymiş, Bond öldü diye geçecek o kadar (13 Kasım).++  Finch (2021) ileride pandemi döneminde çekilen filmler denilecek bunlara, bu hikayeye kısa film olmalıymış (12 Kasım).++ The Legend of Tomiris (2019) Diriliş havasında, kadın savaşçıları var diyelim, Kazak işi olması bakımından ilginç (11 Kasım).++ Das Boot (1981) tüm zamanların en iyi denizaltı filmi ve gerilimi olabilir (10 Kasım).++ Crisis (2021) çok oyunculu, çok hikayeli, vakit yetmemiş, dizi olsa daha iyi olurmuş (9 Kasım).++  Goldfinger (1964) Bond seriyalini bugüne taşıyan kilometre taşı (8 Kasım).++ Seinfeld Sea3 Ep.19, 20, 21 ve 22’yi seyrettim (7 Kasım).++ The Harder They Fall (2021) "siyahi western" diyelim, yetmişlerde çekilmiş gibi, lüzumsuz bir kalabalığı var, üstelik bunu önemsiyor, trash olduğunun farkındaymış gibi davranması handikabı olmuş (6 Kasım).++  Midnight Cowboy (1969) sinemanın büyük hikayeler anlattığı zamanlardan, Joe ve Sıçan Rizzo ikilisi, bana iyi geldiler, enfes (5 Kasım).++ Senaryo kampı (27 Ekim- 4 Kasım).++ Seinfeld Sea3 Ep.16, 17 ve 18’i seyrettim (26 Ekim).++ Old Henry (2021) malzeme var da gerilimi yükseltememişler (25 Ekim).++ The Graduate (1967) sinemanın en güzel yıllarından, nostalji yaptım, oo misis rabinson (24 Ekim).++ Seinfeld Sea3 Ep.13, 14 ve 15’i seyrettim (15 Ekim).++ Dangerous (2021) televizyon dizisi senaryosunu aşabilecek bir derinliği yok (14 Ekim).++ Hiroshima mon amour (1959) Duras erotizmi, Resnais mesafesi, dehşetli bir müzik, hatırlamak üstüne güzel bir "dipnot", benzersiz bir ilk film. (13 Ekim).++ Seinfeld Sea3 Ep.10, 11 ve 12’yi seyrettim (12 Ekim).++ Kin (2021) uyarlamayı yaparken Türk polis yapmaz gibi bir yumuşatma olmuş, o bakımdan ilginç, yer yer iyi, kimi zaman vasat olmuş filan ama asıl mesele o yumuşatma (11 Ekim).++ Naked Director Sea2 Ep7 ve 8'i seyrettim (30 Eylül).++ Ten Commandments (1956) Cecil B.DeMille yorumu, Heston Musa rolünde (29 Eylül).++ Man of the West (1958) western türünün şahikası, paltosundan kaç film çıktı (28 Eylül).++ Naked Director Sea2 Ep5 ve 6'yı seyrettim (26 Eylül).++  Cool Hand Luke (1967) Kelebek romanının çok konuşulduğu bir evde büyüdüm, enfes bir direniş öyküsü, George Kennedy akılda kalıcı bir performans göstermiş (25 Eylül).++ Sex Education Sea2 Ep7 ve 8'i seyrettim (24 Eylül).++ Naked Director Sea2 Ep3 ve 4'ü seyrettim (23 Eylül).++ Sex Education Sea2 Ep3 ve 4'ü seyrettim (22 Eylül).++ Artists and Models (1955) Tashlin komedisi, çizgi romanlar, çizerler ve modeller hakkında tatlı bir şey, keh keh (21 Eylül). ++ Naked Director Sea2 Ep1 ve 2'yi seyrettim (20 Eylül).++ Scarface: The Shame of Nation (1932) döneminin fersah fersah ilerisinde, çığır açıcı bir suç filmi (19 Eylül).++ Sex Education Sea2 Ep1 ve 2'yi seyrettim (18 Eylül).++ Old  (2021) Shyamalan filmi, grafik roman uyarlaması, hikaye, film için kısa, Holivut için de karanlık ve muğlak... haliyle evirip çevirmişler. Bu türden mukayeseleri sevmiyorum ama eserin orijinali, uyarlamasının epey önünde "duruyor (17 Eylül) ++ Seinfeld Sea3 Ep.7, 8 ve 9’u seyrettim (11 Eylül).++ Senaryo kampı (4-10 Eylül).++ Seinfeld Sea3 Ep.4, 5 ve 6’yı seyrettim (3 Eylül).++Dead Man (1995) sevemedim, konuşunca, tek tek sayınca güzel geliyor, ikinci kez seyrettim, yine olmadı, benim filmim değil, hoşçakal Jarmusch (2 Eylül).++ Seinfeld Sea3 Ep.1, 2 ve 3’ü seyrettim (1 Eylül).++ Z (1969) nostalji yaptım, Costa Gavras'ın politik gerilimi, tempolu müziği filan, heyecan yapmıştım (27 Ağustos).++ Seinfeld Sea2 Ep.10, 11 ve 12’yi seyrettim (26 Ağustos).++ İngiliz Kemal, Lawrens'a Karşı (1952) döneminin bundan iyisi çekilemez ölçüsünde  filmi olabilir, güzel sahneleri var, Lawrens belirebilse Kemal etlenecekmiş (26 Ağustos).++  Ayvalık günleri (19-25 Ağustos).++ Seinfeld Sea2 Ep.7, 8 ve 9’ı seyrettim (16 Ağustos).++ Green Knight (2021) garip bir yavaşlığı ve iddiası var, gerilimi daha yüksek kurabilseler, film başka bir yere varabilirmiş (15 Ağustos).++ Seinfeld Sea2 Ep.4, 5 ve 6’yı seyrettim (14 Ağustos). ++ Züğürt Ağa (1985) doğru bir çözülmesi, ustalıklı bir iyimserliği var, halen yaşıyor olmasının nedeni iyi oyunculuğu değil sadece (13 Ağustos).++ Minamata (2020) hikayesi ilginç, aralıklarla güzel sahneler de kurulmuş filan ama garip bir çekimsizliği var, bir sebeple dahil edemiyor bizi hikayeye, belgesel olsam daha iyi olurdu mu diyor, çözemedim (12 Ağustos).++ Seinfeld Sea2 Ep.1, 2 ve 3’ü seyrettim (11 Ağustos). ++  Fast and Furious F9 The Fast Saga (2021) uzaya da giderler demiştik, bir rüyaydı o da oldu (10 Ağustos).++ Seinfeld Sea1 Ep.4 ve 5’i seyrettim (9 Ağustos). ++ 12 Mighty Orphans (2021) spor filmi, gerçek hikaye filan, bütün iddiasına rağmen steril bir hikaye olmuş, prime time bayıklığı (8 Ağustos).++ Seinfeld Sea1 Ep.1, 2 ve 3’ü seyrettim (7 Ağustos). ++ Midnight in the Switchgrass (2021) senaryo dağınık, oyuncuları da filmi taşıyamıyor, akılda kalıcı bir seri katil hikayesi olamamış (6 Ağustos).++ Stilwater (2021) yavaşlığını, iddiasız biçimde derinleşmesini sevdim, potansiyelli hikayeymiş (5 Ağustos).++ The Snake Eyes: G.I Origins (2021) hikaye bir yerde önemini yitiriyor, pulp havasında irtifa kaybediyor (4 Ağustos).++ The Suicide Squad (2021) mizahı eğlenceli, Guardians of the Galaxy havasında desem meraklısına fikir verebilir (3 Ağustos).++ The Tomorrow War (2021) ilk yarısı ilginç ve tempolu (2 Ağustos).++  Lansky (2021) flashbackteki oyuncu performansı parlak değil, gerilimi de iyi kuramamışlar, belgesel havasında izleniyor (1 Ağustos).++


1 yorum:

Levent Cantek dedi ki...

Dört aydır seyrettiklerimi listesini yazamamışım, derledim, topladım, atlaya atlaya bir döküm yaptım. İşler azalmadı ama "normale" ve "aktüele" döneceğim diye umuyorum, bu aydan itibaren diyelim. Meraklısı için...

Related Posts with Thumbnails