Pazar, Temmuz 16, 2023

Gecenin Sesi

Gece, insanların büyük çoğunluğunun uyuduğu bir zaman aralığı... Eğer eğlence mekanlarının uzağındaysanız, yaşadığınız mahalleler filan akşam sekizden sonra ıssızlaşır, tek tük sesin duyulduğu yerlere dönüşür. Daha önce yazmış olabilirim, sessizliği nedeniyle tercih ettiğim bir bölgede yaşıyorum... Sakin, mesafeli, gürültüsüzlüğe alışmış insanlar yaşıyor burada, öyle anlaşılıyor... Geceleri sokaktan geçen insanların adım seslerini evinizden duyabiliyorsunuz mesela.

İki gecedir garip, buralar için tuhaflık ölçüsünde gürültü çıkıyor, ilkinde, uzaklardan gençler, motor seslerinden anladığım kadarıyla ucuz arabalarıyla gelmiş bir kalabalık vardı. Dikmen Vadisinin üzerindeki yolda cayır cayır frene gaza basarak oyun oynadılar arabalarıyla. Dımbır dımbır bir pavyon müziği, sarhoş kahkahalara ve el freni vıjjjlamasına eşlik ediyordu. Biri şikayet eder dedim, ama ha şimdi giderler, ha birazdan diyerek galiba bir saati aşkın bir süre çığlıklar attılar sessizlikte... Gece saat üç dört arasından söz ediyorum. Böyle zamanlarda hiç şaşmaz, giderken filan, lümpen gençler camları açıp "Çankaya'ya" bir küfrederler. Nıha nıhaa...artık ne oluyorsa... Öyle bir mahallede büyüdüm, yoksunluklarından dolayı gençler hasetle imrenme arasında bir öfkeyle haykırırlar, anlayabiliyorum. 

Dün gece, büyük bir köpek muharebesi oldu... İki saat boyunca aşağı yukarı elliyi aşkın köpek birbirlerine saldırıp durdular. Muhitimizin sokak köpekleri, pandemiden sonra alelacayip ölçüde saldırganlaştılar, geçen arabalara, hatta kendi halinde yürüyen yayalara bile koşuyor ve hırlıyorlar, her gün yürüdüğüm için biliyorum, yedi sekiz defa saldırıya uğradım, bir kere ısırıldım filan...Gece aralarında çıkan kavga çıkan çok gürültülüydü, muhtemelen bölgelerini korumak isteyen grupla onlara meydan okuyan uzaktan gelenler arasında oldu...

Gece serüven demek, gündüz bu kadar kolay değil meydan okumak...

Kenar mahalle ergenleriyle başıboş sokak köpeklerini hal ve tavır olarak çok benzetirim... Aynı sebeplerden delirebilirler... "Kim lan bunlar?" "Sen hayırdır?" filan diyerek hırlaşma çıkarıyor, pavkırıyor, uluyor ve havlıyorlar işte...

"Beli kırık köpek gibi eğri eğri geziyordu mahallenin bebeleri"

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails