Pazartesi, Ocak 06, 2020

Kalbini tutuşturan...


Bazen bir şey oluyor, yaşadığım rutinin dışına çıkıveriyorum, kaçamak mı demeli bilemiyorum, hoşuma gidiyor böyle şeyler.. Günün gerisi güzel geçiyor sanki... Geçen, kargodan çıkan, sahaflardan gelen kitaplardan birinde, Pitigrilli'nin Bir Çapkının Hayatı romanının ilk sayfasında bir ithaf vardı.  Hemen altına bir cevap yazıldığı için, kitabın bir kadından bir erkeğe verilmek üzere armağan olarak alındığını, o ithafın da o kadın tarafından yazıldığını anlıyordunuz.

El yazısı olunca zor okudum ama adının Sabahat olduğunu öğrendiğimiz kadın şöyle yazmış: "Her alışta ellerini yakan ve kalbini tutuşturan bir kıvılcım olarak kalmasını ne kadar isterdim." Tarih, 29 Nisan 1950...

Sayfanın altına armağanı alan, şöyle bir not düşmüş: "Sabahat'ın hatırası olan bu kitabı aynı tarihten iki gün sonra Kapıdere'de okudum."

Kapıdere, Malatya Kapıdere mi acaba? Adam memur mu, askerde mi, gurbette mi? İki aşık yazışması diyelim, kadın niye Bir Çapkının Hayatı romanını seçmiş...Falan filan...

Güzel.


1 yorum:

Hüseyin CÖMERT dedi ki...

Hocam paylaşım için teşekkür ederim. Bende Kapıdere'yi merak ettim. Bildiğim Malatya Doğanşehir dışında böyle bir yer yok. Kapıdere biraz ücra bir köy. Şu an 500 civarında nüfusu var. O yıllarda belki bir öğretmen gitmiştir. Orada tren istasyonu mevcut, orada çalışan bir memurda olabilir. Keşke biraz daha bilgi sahibi olsaydık. Merak işte

Related Posts with Thumbnails