Cuma, Kasım 01, 2019

Seyrüsefer Defteri 111


Gainsbourg (2010) Joann Sfar iyi iş çıkarmış, iddialı gösteri olmuş, ışıltılı, gişeye uygun arızalı ve kalabalık (31 Ekim).   ++ Dolor y Gloria  (2019) Almadovar'ın "yaşlılık" filmi, bazı geçişleri çok sevdim, zihin açıcı (30 Ekim).++ Naboer (2005) Kore havasında Kuzeyli bir saplantı filmi, kurgusu ve temposu ilginç, o ölçüde derinleşemiyor (29 Ekim).++Point Blank (1967) nostalji yaptım, en az otuz beş yıl önce seyretmiştim, meğer Boorman yönetmiş, Angie D. enerjisi, Lee Marvin inadı, pulp forever! (28 Ekim).++Volavérunt (1999) Goya sebep oldu, seyrettim, beklentimin altında kaldı diyerek geçelim (27 Ekim).++ Cinayet Süsü (2019) polisiye parodisi ve gevezeliği yer yer çok güzel, daha ciddileşebilseler çok daha başka bir noktaya varabilirlermiş, irticalen yazılan senaryo havasıysa beni cezbetmiyor (26 Ekim).++ Anna (2019) entrikası güzel, iyi de aksiyon (25 Ekim). ++ The Motorcycle Diaries (2004) genç Ernesto'nun memleket turu, seyrettiriyor (24 Ekim).++ Stoned (2005) Brian Jones hikayesi, baştaki iddiasıyla beklentiyi yükseltiyor ama klip estetiğine dönüp hikayeyi unutuyor, yine de Anita Pallenberg'i görmek güzel (23 Ekim).++ I spit on your grave (2010) huzursuz edici, intikamı meşrulaştıran sağcı bir şiddet klişesi, mağdur kadın fail erkekleri öldürüyor (22 Ekim).++ Queimada (1969) politik sinemanın en iyi üç beş filminden biri olabilir, Holivut'ta Marlon isyanı, üçüncü dünya öfkesi (21 Ekim).++ Toy Story 4 (2019) Vudi'nin aşk yolculuğu, hikaye bulamadıkça oyuncak sayısı artıyor (20 Ekim). ++Zengin ve Serseri (1967) Cüneyt olunca, onun filmi olmuş, senaryo berhava (19 Ekim).++ Kanlarıyla Ödediler (1955) Neriman Köksal'ın tartışmasız en iyi oyunu , bir "kahpenin" yıktığı gelenek ve aile, ilginç bir siyasi gişe gösterisi (18 Ekim).++ Rocketman (2019) müzikal teatralliğinden uzak durmak için buldukları terapik anlatım, senaryoyu güzel ilerletmiş (17 Ekim).++ Spider Man far from Home (2019) teenage olmak adına basitleştirmeyi, etnisite pazarlamasını filan anlıyorum ama hikaye vasat (16 Ekim).++ Midsommar (2019) kedere keder gösterisiyle karşılık veren kolektiflik eleştirisi diye okuduğumda ilginç (15 Ekim).++ Deli Futbolcu (1965) Aşnafişnamasyon yapan lavantalı kadınlar, Yenerbahçe, Salatasaray, Ajda ve Öztürk, dağınık film (14 Ekim).++ Aşka Kinim Var (1962) mekan kullanımı ilginç, gündelik hayata ilişkin az bulunur ayrıntılar kullanılmış ve bir defa daha Sayar'ın meşum kadınlığı, langır lungur hikaye (13 Ekim). ++ Çiçero (2019) meselesiz bir casus, anlatılmayan bir geçmiş ve dağınık hikaye (12 Ekim).++ Deliha 2 (2018), ilk filmin üzerine bir tık ilave edememişler (11 Ekim). ++ Arzu Tramvayı'na gittik, Tennessee Williams'ın en başarılı üç beş uyarlamasından biri olabilir (10 Ekim).++ Fatoş'un Fendi Tayfur'u Yendi (1964) Öztürk Serengil-Fatma Girik düellosu, Tayfur Gebeşoğlu gösterisi (9 Ekim).++ Katilin Kızı (1964) Parla Şenol iyimserliği, film rakının beyazlamasıyla açılıyor, ne kadar değişti hayat! (8 Ekim).++ Yılların Ardından (1964) Muazzez Tahsin'den düşünülmüş melodram, kadınsı, mutsuzluğun kıyılarında Yalova romantizmi (7 Ekim).++Zehir Hafiye (1963) Son Havadis gazetesi, Ehram bar ve Leyla Sayar bir kez daha ilginç (6 Ekim).++ Joker (2019) güzel karanlık, şahane oyunculuk (5 Ekim).++Bomba Gibi Kız (1964) eylem hazırlayıcı kafiyeli diyaloglar, gece hayatı, şarkılar filan tamam ama hikaye klişelerin gerisinde kalmış (4 Ekim).++ Sokakların Kanunu (1964) yoksulluk hakkında bir şey söyleyecek gibi oluyor, sonra dağılıyor sonra kalanı Sadri alıp büyütüyor (3 Ekim).++ Döner Ayna (1964) Halide Edip uyarlaması, üretildiği yıla göre eski kalmış. Makyaj ve abartıysa romanı başkalaştırmış. Yine de hep hatırlayacağım danslı bir tepki sahnesi var ki...güzel. (2 Ekim).++ Pantolon Bankası (1965) tipik bir Aram Gülyüz hikayesi, Sadri Alışık'lı modern bir Keloğlan masalı olmuş (1 Ekim). ++ 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder