Cercas'ın
Kiracı'sı, iyi başlıyor, daha doğrusu, klişe bir yoğunlaşması var, nasıl ilerleyeceğini biliyor, nasıl bağlayacak diye okuyorsun. Final, beklentilerimin altında kaldı.
Kısasa Kısas'ı, sevdiğim türden bir adalet tartışması olduğu için okudum. Kalabalığı yüzünden odağı dağılıyor ama küçük bir bölümü nefsime iyi geldi.
Otel Pasifik, Tayyar Özkan'ın çeyrek asır önce çizdiği bir çalışma. Senaryo başarılı değil, trash havasında dağılıyor ama ilginçliği karelemesi. Özkan, bir şey denemek istemiş, çizgiye ilişkin bir iddiası olmuş.
Oğlum Adam Olacak'ı Umur Bugay'ın anıları diye aldım. Sevdiğim, çok da takdir ettiğim bir senarist Bugay. Kitap, anıdan çok öykü kitabı olmuş, o kadar çok olay, o kadar çok film ve televizyon, o kadar yaşanmışlık başka bir derinlikte anlatılabilirmiş.
Takipçi, Cortozar kadar Munoz'un çizgileri için aldığım bir novella oldu. Charlie Parker hikâyesi, şahane değil.
Zamanın Tekerleği, hikâye benim için klişe, kadın karakter ilginç.
Nathaniel P.'nin Aşk Maceraları, beklentimin altında çıktı, vasat demek zorundayım. Ferrandes'in Camus'nün
Yabancı uyarlamasını bu ay çıkan Sabit Fikir'e yazdım.
Marx'ın
Gazete Yazıları, geçim için yazıldıkları aşikar olan, sonuçta çerçevesi de gazete aktüelliği içinde kalmış yazılar gibi okunabilir. Kısmen doğru tabii... Ama Marx'ın uluslararası siyasete olan hakimiyeti, anlatma mahareti, mukayeseler yaparken kurduğu akademik serinlik çok ilginç.
Sezar'ın Papirüs'ü son çıkan Asteriks serüveni. Son serüvenlerin ortak niteliği ve sorunu Asteriks nostaljisine dayanması.
Şu Ömrümün Şubat'ı , henüz 26 yaşında ölen, sahiden ilginç bir kişilik olan şair Cancikyan'ın tüm yazdıklarını içeriyor.
Red Ketchup, absürd bir çizgi roman dizisi. Godbout'un enterasan çizgileri vardır, hikaye gizli ajan parodisi. İki cilt çıkmıştı, on yıl önce, bu ilk bölümü.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder