Cumartesi, Ekim 31, 2015

İrem'i Beklerken



İrem'i Beklerken, Kafa'da devam ediyor...Ben yazdım, Sefa (Sofuoğlu) çiziyor...

Cuma, Ekim 30, 2015

Uzak Şehir Teaser


Uzak Şehir - Levent Cantek, Berat Pekmezci
from İletişim Yayınları on Vimeo.
Şimdiki zaman karanlığı… Bir yanda temiz şehir ve hayat ezberleri, diğer yanda büyük bir kör delik, Ankara’nın kenar mahalleleri.

Didişmeler, kıvrana kıvrana ölen umutlar, kostaklanarak konuşan ölüler, parçalayan eksiklikler… Vakti gelince ortaya çıkan muktedirler ve vakit dolarken kapanan defterler… Hırsızlar, katiller, kadınlar ve erkek arkadaşlar… Sağcılar, kazananlar ve dumanlı havalar… Diplerde, derinlerde yaşayan bir kara Ankara… “Kurumuş bir kan kokusu ağzında...”

Uzak Şehir, Ankara üçlemesinin son grafik romanı. 2013’te Dumankara, Hayat Bir Yangındı ile başlayan, Emanet Şehir ile süren üçleme, günümüzde geçen bir kara hikâye ile sonlanıyor. Levent Cantek’in karanlık Ankara’sı, Berat Pekmezci’nin maharetli
çizgileriyle koyulaşıyor.

Uzak Şehir, katran ve para kokulu, ölü ve tedirgin edici…

Video Teaser: Uğur Erbaş
Müzik: Onur Özmen

Perşembe, Ekim 29, 2015

Şşşt Ezan Okunuyor!


Türkiye'de İslamcılar kesintisiz olarak bir on yıldır mizah dergisi çıkartıyorlar. Daha önce yok muydu? Vardı ama tek tüktü...Dergi dediğiniz şeyin satması gerekiyor, satmıyordu, dava adına finanse ediliyordu ama o da bir yere kadar sürüyor, tez zamanda tıkanıp kalıyordu.

E şimdi maddi imkanları var... E muhalefette değiller, para sorunları yok, kaynakları var, satmasa bile bu dergileri yayınlamayı sürdürecek güçleri var vs...

Satmayan dergileri sürdürmek zordur. Dergi dediğiniz şey okurda karşılığını bulacak bir iddiadır... Okurunu bulamayan iddia olur mu?...

Çok şükür, Türkiye'de İslamcıların iddialı konuşmaktan yana hiç sorunları olmadı, eskiden muhalefette oldukları için muktedirlere sallıyor, yeri geliyor doğru şeyler de söylüyorlardı, azınlıktaydılar. Şimdi muktedir oldular, hâlâ sallıyorlar, yok bunlar iktidarda değilmiş, Beyaz Türkler varmış, yok küresel kuşatma altındalarmış filan...Bitmiyor mağdurlukları...

Bu başka bir tartışma ve konuşanı çok. Benim ilgimi çeken İslami Mizah yaptıklarını iddia etmeleri...Aralıklarla bana soruluyor, dilim döndüğünce anlatıyorum, Levent'le (Gönenç) bir yazı yazdık hatta, uzunca bir makale...

Din temelli bir mizah olamaz...Gülmek bir tepkidir, mizah bir hissiyattır. Müslümanların, nebi ve evliyaların geçmişlerine bakarsanız, güldükleri şeyleri incelerseniz, Kuranı Kerim'i okursanız... Orada bulduğunuz şey kıssadan hissedir, geniş anlamıyla pedagojidir... Kesin olarak mizah değildir...

Mizah, sadece bu olamayacak kadar çok kutupludur...İçinde aşk kadar nefret, sempati kadar husumet, karşıtlık kadar kayıtsızlık vardır. Kıssadan hisseyle de pedagojiyle de hesaplaşır. Mizah, muhafaza edilen her şeyle didişir. Mizah tarihi bunun sayısız örnekleriyle doludur, bir kültüre, bir eğilime, bir zamana sabitleyemezsiniz onu...

Yukarıdaki çizgi roman, Zaman'ın mizah ilavesi Püff'ten... [Yeri gelmişken, Püff fena olmayan bir telif ödüyor ki, iyi çizerleri var ilavenin, kimileri zaten uzun yıllardır çalışan profesyoneller... Editöryalleriyse bana kalırsa iyi değil, AKP karşıtlıklarını yeterince gösteremiyorlar, dergilerin her hafta tutturması gereken bir kıvamı olur, o da olamıyor mesela...]

Müslüman mizahına geri dönersek, vazedilen büyük laflara rağmen, yapıp edilen şu oluyor... Kadın olmuyor mesela sayfalarda, çizmiyorlar... Tekrar eden politik eleştirilere rastlıyorsunuz, Türban meselesi, İmam Hatipliler, İsrail öfkesi, Sam Amca şu bu... Haftalık bir mizah dergisinde 70-80 karikatür, bant ve çizgi roman olur...Sadece bunlarla yürümez ki demek istiyorum... Dergiyi doldurmak gerekiyor... Kaldı ki bunlar mizah değil, İslamcı siyasete dair aktüel tartışmaların bir parçasıdır...Yani bu karikatürlerle İslamcı siyaset yaparsınız ama bu, İslamcı Mizah olamaz.

Yukardaki görseli bir inceleyin...

Ana fikir mizah değil her şeyden önce, pedagoji mi demeli acaba, komik çizgili olmak mizah yapılıyor anlamına gelmiyor...Komik de değil...Bu çizgi roman, bir din eğitimi kitabında yer alabilir mi peki?...Cevabınız evetse mizah dergisinde yer alamayacağını da söylemiş olursunuz...

Okur yok iddia var demiş miydim?

O okur, bu çizgi romanın ulaşmak istediği okursa eğer, "ezan okunuyor" endişesiyle o dergiyi de bırakır-öteler...Öyle de oluyor...

Çarşamba, Ekim 28, 2015

Uzak Şehir 6 Kasım'da Çıkıyor





(...) Yoksula dünyayı sormuşlar eşitmişiz demiş. Babam söylerdi bunu, ezberletmek ister gibi durup durup söylerdi. Eşit olacağız, insandan yana olacağız. İnsan ne için yaşarsa o olur. İnsan, insan için yaşarsa iyi olur. Başkalarına yardım et. Kimse, kimseden üstün değildir. Ve bir sürü palavra... Babam on yıl önce öldü. Dürüst bir insandı ama… Yoksullarla paylaştığımız eşitlikten başka bir şey bırakmadı bana.
Related Posts with Thumbnails